VÅR HISTORIE
- EN KORT OVERSIKT -
1981
Padøy Transport startet opp 16. november 1981
Norsk tre & Fiinerimport eide en bedford TK1260 (1978 mod.) med en 3 tonnmeter Tico lastebilkran, (12 tonn totalvekt og 120 hester) som de ønsket å selge med noe kjøring. Skiftet kran i Mars 1982 til Palfinger 6700. Så ble det løyvestopp. Det var umulig å få nytt løyve, så hvis man tilfredsstilte kravene kunne man få overført et løyve fra andre. Øytrans AS hadde noen løyver som de ikke brukte, så Padøy Transport AS fikk overført et løyve der i fra.
1981
1981
Ekspansjon
Fra dag en ble ble det nok arbeid og lange dager/netter. Kundemassen økte. Det ble transport for Johan C. Martens (Tran Martens) med loddeolje til Vaksdal Mølle.
1984
Etablering av AS
I 1984 ble Bedforden solgt som innbyttebil til Jevnaker Bilsenter. Det ble kjøpt en ny DAF 2500 (totalvekt 25,5 tonn).
I 1985 ble Bedforden kjøpt tilbake fra Jevnaker Bilsenter. Der hadde den stått på plassen i et år. Padøy Transport AS ble da startet sammen med en kamerat. Han kjørte i et års tid før han trakk seg ut for å gjøre andre ting.
1984
1986
Ny bil
I 1986 Ble det kjøpt en bil til. En DAF 2100 (18 tonn total). Bedforden ble da reservebil. Det ble mange gode år med mye arbeid.
1986
Nye markeder
På slutten av 80 tallet, da det meste stoppet opp.
i byggebransjen, fikk Padøy Transport AS EWOS som kunde (fiskefor). I denne tiden ble det enda større økning i transporten. Salt fra Saltimport til CCB Basen (offshore). Tran fra Tran Martens AS til Nycomed AS i Elverum og store mengder loddeolje til Vaksdal Mølle AS (brukt til fiskefor). For EWOS AS ble det kjørt store mengder fiskefor fra lager i Bergen og Florø til fiskeoppdrettere i hele Hordaland.
1986
1990
Fiskefor
Fra tidlig på 1990 til starten av 2000 kjørte vi jevnlig for EWOS, med fiskefor i Hordaland, Sogn og store deler av Sunnhordaland.